Notice: Undefined offset: 5 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
محمدرضا پورابراهيمي


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » نمایندگان مجلس دهم » نمایندگان کرمان » تعداد بازدید: ١٨١٩٤٤٢
محمدرضا پورابراهيمي
امتیاز:

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271

محمدرضا پورابراهيمي کاندیدای مورد حمایت ائتلاف اصولگرایان از حوزه انتخابیه کرمان و راور می باشد.

محمدرضا پورابراهيمي داوراني در سال1349 در خانواده‌ای آگاه، متقی، با ایمان و انقلابی دیده به جهان گشود. پدرش میرزا مهدی از شعرا و پیرغلامان حسینی و دست پرورده مکتب اهل بیت بود و مادرش از زنان پرهیزگار و مومنه بود. محمدرضا، از همان كودكی، باهوش و کنجکاو نشان می داد. در دوران كودكی به دلیل مداومت پدر بر حضور در نماز جماعت و مراسم دینی، او نیز به این مجالس راه پیدا نمود و رفته رفته، وی تحت تربیت این چنین پدر و مادری و این چنین فضایی رشد یافت و زیربنای اعتقادی، مذهبی و انقلابی وی این گونه پایه ریزی شد.

وی دوران تحصیلات خود را در فضای اوایل انقلاب آغاز کرد. فضای خاص این دوران، او را از همان اوان تحصیلات ابتدایی به امام خمینیره و انقلاب اسلامی و مسائل و رویدادهای مذهبی علاقه مند کرد. حضور در مساجد، جلسات قرآن، فعالیت های دانش آموزی و علاقه وافر او به مطالعه می رفت تا از او انسانی استوار در آرمان های انقلابی و دفاع از ارزش های اسلامی بسازد و همین عاملی بود تا ایشان در حالی که تحصیلات متوسطه خود را آغاز کرده بود در سن 15 سالگی به خیل بسیجیان در جبهه های جنگ پیوست.

وی از سال 1364 به عنوان نيروي بسيجي عازم جبهه های دفاع از حق بر عليه باطل شد و تا سال 1367و پايان جنگ تحميلي در دفاع از میهن اسلامی شرکت جست. وی در عملیات های بسیاری همچون والفجر هشت، کربلای یک، کربلای چهار، کربلای پنج، والفجر ده، و نیز عملیات های تهاجمی تک های شلمچه، در روزهای پایانی جنگ شرکت جست. وی پس از فراغت از ایام جنگ و جهاد و پشتکار و همت عاشقانه گام در مسیر کسب دانش و علم گذاشت. ایشان علیرغم عدم تحصیل عادی در دبیرستان

همانند سایر همکلاسی های خود به دلیل حضور در جبهه های جنگ تحمیلی، با پشتکار خویش در دانشگاه های برتر کشور در مقاطع مختلف تحصیل نمود و پس از آن خود به عنوان استادی نمونه به تحصیل و پژوهش در مهمترین دانشگاه های کشور اقدام نمود.

پیشینه تحصیلی، علمی و پژوهشی

- لیسانس مدیریت بازرگانی از دانشگاه اصفهان

- فوق لیسانس مدیریت بازرگانی (گرایش مالی) از دانشگاه شهید بهشتی

- دکترای مالی دانشگاه تهران

- عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

- مدیر گروه مدیریت مالی پردیس البرز دانشگاه تهران

- رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ریاست جمهوری

- عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی(1389- 1390)

- مدرس و پژوهشگر در دانشگاه هاي شهید بهشتی، تهران، شهیدباهنر،اصفهان

- عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی کرمان

- عضو هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان کرمان

- عضو هیئت امناء بنیاد نخبگان استان کرمان

- موسس و رئیس موسسه آموزش عالی مهر کرمان

- عضو شوراي پارک علم و فنآوري پرديس

- عضو کار گروه تجاری سازی شورای عالی انقلاب فرهنگی

- عضو شوراي مرکز رشد زيست فنآوري پژوهشگاه مهندسی ژنتيک و زيست فنآوري وزارت علوم

- نگارش ده ها مقاله علمی پژوهشی و کتاب در موضوعات تخصصی اقتصادی، مالی به ویژه در حوزه بازار سرمایه و بازار پول

پیشینه شغلی، اجرایی و اجتماعی

موفقیت های علمی پژوهشی و فعالیت های دکتر پورابراهیمی در دانشگاه در مقاطع گوناگون به ویژه در مقطع دکترا، کوله باری از علم و اندیشه را برای وی فراهم نموده بود. روحیه عمل گرایی وی بر این بود تا آموخته ها و دانش خود را به صورت عملی برای آبادانی و توسعه ایران اسلامی به کار ببندد. وی بر این عقیده بود که انگیزه دانشجو و فارغ التحصیلان اولین شرط پیوند دانشگاه و صنعت، دانشگاه و اقتصاد ، دانشگاه و سیاست گذاری است. از این رو وی تصمیم خود را گرفت و تخصص علمی خود را در راه عملیاتی سازی آنها در بستر اقتصاد و مدیریت بازار سرمایه کشور به کار گیرد. مهمترین مسئولیت های اجرایی دکتر پورابراهیمی در عرصه های کلان قبل از نمایندگی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

- موسس و اولین مدیر بورس منطقه ای کرمان

- موسس و رئیس موسسه آموزش عالی مهر کرمان

- معاون برنامه ریزی و اداری مالی استانداری کرمان

- معاون برنامه ریزی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی(شستا)

- رئیس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران ریاست جمهوری

- عضو حقیقی شورای عالی بورس

- مشاور اقتصادی نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

- رئيس هيئت مديره شرکت بورس کالا

- رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری

- رئیس هیئت مديره كانون نهادهاي مالي ايران

- رئیس هیئت مدیره کارگزاری رضوی

- عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران

- عضو هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان

دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی

با توجه به تجربه و توانمندی دکتر پورابراهیمی در دوران حضور در مسئولیت های مختلف اقتصادی، مالی و اجرایی کشور، بسیاری از فعالان اقتصادی در سطح استان و ملی با دعوت از ایشان خواستار حضور وی در مجلس شورای اسلامی شدند تا با این اقدام کمک به اتخاذ تصمیم های اقتصادی صحیح و قانون گذاری مبتنی بر اهداف اقتصادی مورد تاکید مقام معظم رهبریمدظله در سطح کلان تحقق یابد. ایشان در فضای رقابتی حاکم بر شهر کرمان به صورت کاملا مستقل و با پرهیز از هیاهوهای سیاسی با شعار «جهاد اقتصادی با بصیرت و دانایی» پا به عرصه انتخابات گذاشت و در انتخابات 12اسفند 1390 توانست اعتماد مردم کرمان و راور را جلب و راهی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود. حضور فعال ایشان در بررسی طرح ها و لوایح و امضاء نزدیک به 80 قانون تصويب شده در مجلس شوراي اسلامي و بیان بیش از 500 نطق[1] در قالب نطق های رسمی، پیش از دستور، میان دستور و اظهار نظر به عنوان موافقت و مخالفت، طرح ها و لوایح پیشنهادی، تذکر، سوال، اظهارنظر درخصوص دستور جلسه و مذاكرات مجلس در صحن علني مجلس که خود نوعی رکورد به شمار می رود، و همچنین طراحی سه تحقیق و تفحص اقتصادی مصوب مجلس شورای اسلامی شامل بانک مرکزی، صنعت بیمه و شرکت ملی مس، وی را تبدیل به یکی از فعال ترین نمایندگان مجلس نهم کرده است. این حضور موثر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در مباحث اقتصادی کشور وی را به عنوان شخصیتی ممتاز در عرصه اقتصادی در بین نمایندگان مجلس مطرح نمود به نحوی که در سه انتخاب مهم نمایندگان در صحن علنی مجلس(شورای اقتصاد کشور، شورای پول و اعتبار کشور، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز) ایشان به عنوان منتخب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مهمترین مراکز اقتصادی کشور انتخاب گردید. ايفاي این نقش فعال در عرصه قانون گذاري، پیشنهاد طرح ها، تذکرات جدی و متعدد به وزرا، حضور پررنگ در حوزه انتخابيه و پیگیری مداوم مشکلات مردم و کمک به ارتقای سطح توسعه استان کرمان، حضور مستمر و شرکت در ده ها گفت و گو، مناظره و برنامه های تخصصی- اقتصادی صدا و سیما، دكترپورابراهيمي را به عنوان فردي فعال و كارشناسي برجسته و معتمد مسئولين قوای سه گانه ، رسانه هاي عمومي و مردم متمايز ساخته است. مهمترین مسئولیت های دکتر پورابراهیمی در این دوره نمایندگی که بر اساس اعتماد نمایندگان خانه ملت بوده به صورت اجمالی به شرح ذیل می باشد:

- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس (دو دوره)

- نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی به انتخاب اکثریت نمایندگان مجلس، دو دوره(در حال حاضر)

- عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس/ دو دوره (در حال حاضر)

- عضو ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان

- نایب رئیس کمیسیون ویژه رفع موانع تولید رقابت پذیر

- عضو شورای پول و اعتبار (بالاترین مرجع تصمیمات پولی و بانکی کشور)با رای حداکثری نمایندگان مجلس در صحن علنی

- عضو شورای اقتصاد کشور(بالاترین مرجع تصمیمات کلان اقتصادی کشور) با رای حداکثری نمایندگان مجلس در صحن علنی

- عضو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رای حداکثری نمایندگان مجلس در صحن علنی

- عضو كميسيون تلفيق بودجه مجلس

- رئیس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور با رای حد اکثری نمایندگان مجلس

- عضو هیئت تحقیق و تفحص شرکت ملی صنایع مس ایران

- رئیس فراکسیون بازار پول و سرمایه مجلس شورای اسلامی

- عضو کمیسیون مشترک احکام دائمی برنامه ششم توسعه

- عضو شورای پژوهشی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

- عضو هیئت مدیره موسسه خبرگزاری خانه ملت مجلس شورای اسلامی به انتخاب اکثریت نمایندگان در صحن علنی مجلس

برخی از مهمترین اقدامات ملی دکتر پورابراهیمی در مجلس شورای اسلامی به صورت خلاصه به شرح زیر است:

الف) پیشنهاد اصلاح مواد (۱)، (۶) و (۷) قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی (قانون شفافیت ساختار و اطلاعات مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی)

یکی از الزامات نظام اقتصادی کارآمد و سلامت سیستم اقتصادی کشور شفافیت عملکرد بنگاه های اقتصادی کشور می باشد. در این راستا و با هدف حمایت از تولید ملی و بالا بردن کارایی نظام اقتصادی کشور، دکتر پورابراهیمی طرح «قانون اصلاح مواد (۱)، (۶) و (۷) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی» موسوم «قانون افشای اطلاعات بنگاه های اقتصادی کشور» را در «کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی» طراحی کردند که در تاریخ 1/4/1393 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و پس از تایید شورای نگهبان برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ گردید. این قانون بر اساس اظهار نظر صاحب نظران اقتصادی تحول اساسی در شفافیت اطلاعات اقتصادی کشور ایجاد می نماید. بر اساس این قانون مجموعه نهاد های عمومی، بنیادهای نظامی که شرکت های اقتصادی دارند، سازمان ها و شرکت های خیریه کشور، نهادها و سازمان‌های وقفی، صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری و نهادهای انقلاب اسلامی موظف هستند اطلاعات مالی خود را شفاف سازی کرده و آنرا نزد سازمان بورس و اوراق بهادار افشا سازی کنند. متن بند 5 ماده 6 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به شرح زیر است:

شركتها و بنگاههاي اقتصادي و متعلق به اشخاص حقوقي زير حسب مورد موظفند نسبت به ارائه اطلاعات كامل مالي خود جهت ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار مطابق قوانين و مقررات مربوط عمل كنند. بنگاههاي مذكور موظفند در صورت لزوم نسبت به مطابقت ساختار و شيوه گزارشگري مالي برابر قوانين و مقررات بازار سرمايه اقدام كنند. سازمان بورس و اوراق بهادار موظف است در صورت درخواست شوراي رقابت گزارش هاي مالي مربوطه را ارائه كند.

الف- مؤسسات و نهادهاي عمومي غير دولتي موضوع ماده (۵) قانون محاسبات عمومي

ب- نهادهاي نظامي و انتظامي كشور

ج- سازمان ها و مؤسسات خيريه كشور

د- نهادها و سازمان هاي وقفي و بقاع متبركه

هـ- كليه صندوق هاي بازنشستگي اعم از كشوري و لشگري، نظير صندوق هاي بازنشستگي وابسته به دستگاههاي اجرائي و وابسته به دستگاههايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر يا تصريح نام است.

و- نهادهاي انقلاب اسلامي

تبصره ۱- منظور از بنگاه و شركت در اين بند، بندهاي (۴) و (۵) ماده (۱) اين قانون است.

تبصره ۲- سازمان بورس موظف است نسبت به ارائه گزارش هاي عملكرد سالانه در خصوص اجراي اين بند به مجلس شوراي اسلامي اقدام كند.

تبصره ۳- از زمان ابلاغ اين قانون نهادهاي مذكور حداكثر طي شش ماه موظف به اجراي تكاليف مقرر در اين بند هستند

تبصره ۴- اشخاص مذكور در اين بند كه براي انجام مأموريت هاي خاص حاكميتي براساس مجوزهاي قانوني تشكيل شده اند و افشاي اطلاعات اقتصادي آنها داراي طبقه بندي مي باشد، با تأييد شوراي عالي امنيت ملي مشمول حكم اين بند نمي باشند.

تبصره ۵- عدم اجراي اين قانون در مورد نهادهايي كه تحت نظر مقام معظم رهبري هستند با اذن ايشان مي باشد.

تبصره ۶- وزارت اموراقتصادي و دارايي موظف است بر حسن اجراي اين ماده نظارت كند و در صورت مشاهده موارد مغاير، آن را به شوراي عالي اجراي سياست هاي كلي اصل چهل و چهارم (۴۴) جهت اتخاذ تصميم اعلام كند.

ب)تعیین تکلیف وضعیت سهام عدالت

موضوع تعیین تکلیف و شفافیت وضعیت سهام عدالت به عنوان یکی از مهمترین مباحث مورد پیگیری توسط دکتر پورابراهیمی در طول دوره نمایندگی ایشان در مجلس شورای اسلامی بوده است به طوری که ایشان بارها در تذکرات و نطق های خود در مجلس، وضعیت نا به سامان سهام عدالت و ضرورت شفاف سازی آن را به مسئولین گوشزد کرد. وی وضعیت موجود سهام عدالت را با عناوینی چون امپراطوی رانت، مرکز فساد اقتصادی و مافیای 250 نفر در صحن علنی مجلس تشریح کرد.

درحال حاضر حدود 42 میلیون نفر دارنده سهام عدالت هستند و ارزش این سهام بالغ بر 97 هزار میلیارد تومان می باشد و علی رغم وجود این منابع با ارزش سهام شرکت های ارزشمند تولیدی و صنعتی در مجموعه سهام عدالت متاسفانه دارندگان سهام عدالت پس از گذشت سالیان متمادی از داشتن هر گونه انتفاعی از اوراق مذکور محروم می باشند. این در حالی است که گزارش ها حاکی از وجود شبکه ای خاصی از مدیران و اعضای هیئت مدیره در سایه خلاء های قانونی در شرکت های سهامی متعلق به سهام عدالت می باشد. ضمن اینکه به دلیل ساختار فعلی سهام عدالت شرکت های تابعه از برخی شمول نظارت های قانونی دستگاه های نظارتی کشور خارج شده اند.

در این راستا دکتر پورابراهیمی در صحن علنی با برشمردن ایرادات و مشکلات وضعیت فعلی سهام عدالت، طرح خود را با عنوان آزاد سازی سهام عدالت از طریق تشکیل صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس(ETF) مطرح کرد که در نهایت با تاکیدات ایشان مبنی بر ارائه «لایحه آزاد سازی سهام عدالت» از سوی هیئت دولت، کارگروهی با حضور دکتر پورابراهیمی، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان خصوصی سازی و رئیس سازمان بورس تشکیل و مقرر شد «لایحه سهام عدالت» تنظیم و در نهایت به هیئت وزیران ارسال گردد. در این راستا کارگروه مذکور تشکیل و پس از ماه ها تلاش، متن نهایی به کمیسیون اقتصادی دولت ارسال و پس از تصویب در این کمیسیون، در نوبت تصویب هیئت وزیران قرار گرفت. این رویکرد دولت جهت ورود به تعیین تکلیف سهام عدالت با تاکیدات دکتر پورابراهیمی انجام پذیرفت که نمونه آن نامه ای به پیشنهاد دکتر پورابراهیمی در جایگاه نایب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 به رئیس جمهور با محور تسریع در تصمیم گیری در خصوص پیش نویس لایحه آزاد سازی سهام عدالت که در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده، می باشد که این نامه به امضای 160 تن از نمایندگان مجلس نیز رسید.

پ) سوال از وزیر رفاه

بر اساس اصل‏ هشتاد و هشتم قانون اساسی، هر یک از نمایندگان مجلس حق دارند تا از رئیس جمهور و یا هر یک وزرا در حیطه وظایفشان سوال بکنند و آنان نیز موظف به پاسخگویی هستند که در نهایت با رای گیری مجلس به جهت قانع شدن یا قانع نشدن از پاسخ همراه است. از این رو دکتر پورابراهیمی با توجه به وظایف قانونی نمایندگی خود در تاریخ 4 آذرماه 1393 وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی را مورد سوال ملی خود قرار داد. محور سوال ملی دکتر پورابراهیمی از دکتر ربیعی «ملاک وی در انتخاب و انتصاب مدیران صندوق های زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی» بود. عزل و نصب های در مجموعه بزرگ اقتصادی شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، مشکلات حقوق بازنشستگان صنعت فولاد، حضور برخی جریان خاص سیاسی در وزارت خانه از مهمترین محورهای سوال ملی دکتر پورابراهیمی بود. که در نهایت با قانع نشدن دکتر پورابراهیمی، پاسخ های وزیر رفاه به رای گذاشته شد و نتیجه آن منجر به دریافت کارت زرد وزیر به دلیل قانع نشدن نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر گردید.

ت) طراحی قانون اصلاح ماده 76 آیین نامه مجلس(قانون به کار گيري 5 مشاور از سوي نمايندگان)

یکی از موارد مورد تاکید دکتر پورابراهیمی در صحن علنی مجلس استفاده نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تخصص و مشاوره های علمی کارشناسان، متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در جهت ارائه بحث های کارشناسی و تخصصی نمایندگان در مجلس بوده است که منجر به ارائه طرح «اصلاح ماده 76 آیین نامه مجلس» توسط دکتر پورابراهیمی گردید بر اساس این طرح که بعدا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، در هر دوره مجلس، نمايندگان مي‌توانند حداكثر پنج نفر از كاركنان يا كارشناسان دستگاه‌هاي مشمول ماده (5) قانون مديريت خدمات كشوري را براي به‌كارگيري در دفتر ارتباطات مردمي به منظور امور مشاوره‌اي، اداري و خدماتي از دستگاه ذيربط درخواست کنند. در اين صورت با هماهنگي دستگاه مبدأ، درخواست مأموريت افراد موردنظر معمول و شخص يا اشخاص مزبور به دفتر ارتباط مردمي نماينده، مأمور مي‌شوند. این طرح که با رای بالای نمایندگان به تصویب صحن علنی مجلس رسید برای اولین بار تحولی اساسی در ارتقای سطح تصمیم گیری در قوه مقننه را فراهم ساخت تا با حضور کارشناسان و صاحب نظران ارائه خدمات موثر و تخصصی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی فراهم گردید.

ث) طرح تحقیق و تفحص از بنیاد ناجا

در سال 92 خبرهایی مبنی بر خرید تعدادی معادن توسط بنیاد تعاون ناجا در استان کرمان و هدم فعالیت و رکود معادن مذکورمطرح شد. دکترپورابراهیمی نماینده کرمان و راور جهت اهمیت فعال شدن معادن مذکور در رشد و پیشرفت و اشتغالزایی منطقه خواستار فعال شدن این ظرفیت های معدنی از مدیران بنیاد مذکور شد. که ادامه پیگیری ها منتج به نمایان شدن مفاسدی در جریان خریداری معادن بنیاد تعاون ناجا گردید با پیگیری شجاعانه دکتر پورابراهیمی در بیان این مفاسد در صحن علنی مجلس برای دفاع از حقوق کارکنان نیروی انتظامی به عنوان ذی نفعان اصلی این نهاد و همچنین جلو گیری از تضییع بیت المال و حقوق عمومی درخواست تحقیق و تفحص در بنیاد تعاون ناجا در صحن علنی مجلس مطرح نمودند که با همکاری دستگاههای امنیتی ذی ربط و حمایت فرمانده محترم نیروی انتظامی کشور، فساد خرید صوری معادن در استان کرمان کشف و سایر تخلفات مدیران ارشد بنیاد تعاون ناجا، افشا و منجر به دستگیری مدیران ارشد متخلف این بنیاد و تشکیل دادگاه ویژه برای این فساد گردید و متخلفان بازداشت شدند. بخش زیادی از حقوق بیت المال برگشت و مراحل رسیدگی قضایی همچنان ادامه دارد.

ث) طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران

در سال 1391 با دریافت گزارشاتی در خصوص سوء استفاده های کلان اقتصادی و مدیریتی در شرکت ملی مس بنا بر وظایف قانونی نمایندگان، دکتر پورابراهیمی پس از بارها تذکر و طرح این مباحث در صحن علنی مجلس درخواست تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمودند که با رای اکثرت نمایندگان به تصویب رسید . هیئت تحقیق و تفحص مجلس فعالیت خود را جهت بررسی فعالیت ها و ابهامات طرح شده آغاز نموده است و گزارش نهایی آن در خصوص عملکرد مدیران شرکت مس در صحن علنی مجلس قرائت خواهد گردید.طبق قانون پس از قرائت گزارش در صحن علنی مجلس متخلفین به قوه قضاییه برای رسیدگی به جرایم و صدور حکم قضایی معرفی خواهند شد.

ج) طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی

اعمال تحریم بانک مرکزی و شوک ارزی در سال 91 شرایط خاصی را در خصوص مدیریت ارز در اقتصاد ایران فراهم ساخت. به دلیل عدم وجود انضباط مالی در مدیریت بانک مرکزی و علیرغم گزارشات متعدد دکتر پورابراهیمی در صحن علنی مجلس به رئیس بانک مرکزی بابت اقدامات مغایر با قانون بانک مرکزی در مدیریت ارز کشور، متاسفانه سوء مدیریت در بانک مرکزی شرایط خاصی را در مصارف ارزی ایجاد نمود و این مسائل سبب گردید پیشنهاد تحقیق و تفحص از بانک مرکزی توسط دکتر پورابراهیمی در صحن علنی مجلس مطرح و با رای بالا به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

چ) طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور

با توجه به بروز مشکلات عدیده برای بیمه گذاران در خصوص عدم ایفای تعهدات شرکت های بیمه گر و بحران های پدید آمده برای برخی شرکت های بیمه ای همانند بیمه توسعه و همچنین مشکلات شرکت بیمه ایران و با لحاظ نقش مهم بیمه ها در اقتصاد ملی، دکتر پورابراهیمی ضمن پی گیری های قانونی درخواست تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور را به نمایندگان مجلس ارائه کردند که با تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس هیئت تحقیق و تفحص از صنعت بیمه تشکیل و ریاست آن با رای نمایندگان مجلس به دکتر پورابراهیمی محول گردید این هیئت کار خود را شروع و بر اساس گزارش های اعلامی قرار است گزارش هیئت تا پایان سال 94 درخصوص بررسی صنعت بیمه با توجه به وظایف و عملکرد نظارتی بیمه مرکزی و عملکرد بیمه ایران و بیمه توسعه و همچنین رسیدگی به تخلفات دیگر شرکت های بیمه ای ارائه گردد. که با اتمام رسیدگی به این موارد گزارش مربوطه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد گردید.طبق قانون پس از قرائت گزارش در صحن علنی مجلس متخلفین به قوه قضاییه برای رسیدگی به جرایم و صدور حکم قضایی معرفی خواهند شد.



توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

محمدرضا پورابراهيمي

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,